18 Jun 2012

laptopku laptop adikku~

Salam u ollls~~~~ hehehehe.....

For today nak cakap pasal laptop.

FYI... saye pakai laptop asus warna merah.

Disebabkan adik da nak masuk kolej, hence saye belikan die laptop asus juga tapi warna biru.

I'm not that rich. Sebagai kakak tunggal, kenalah korban sikit untuk education adik2ku. Rasanya pengorbanan ni x lah sebesar pengorbanan mak ayah. Kiranya ni nak kurang kan sikit beban mak ayah.

Hm. Beli laptop ni guna AEON kredit. So bayar ansuran rm95 selama 3 tahun. Masa nak beli laptop ni baru 1st time dengar pasal AEON kredit.

Sebenarnya ada 2 cara untuk beli laptop,.
1. Kredit card (I don't have one because I'm afraid I'll overused it... Hehu~)
2. AEON kredit (have to show your payslip, etc.)

Saya pilih 2nd choice sebab 1st choice tu... a little bit scary. (n_n)

Kalau nak ada pon kredit card, make sure you only have one. Not 2, not 3..... Because I've heard about someone yang ada 12 kredit card... with a total amount of debt rm80,000!!!

Oh My Cash!!! Hehe....

In the end, that person have to cut all of the credit cards except one only. If before this, every month kena bayar hutang je rm5000, now this person pay rm1000. Itu pun atas pertolongan satu agensi kerajaan. I don't remember the name. I think you can google the name of this agency.

So, bagi sesiapa yang mempunyai hutang yang terlampau banyak, please think seriously on how to clear it. Okay~~~?

P/s: lari topik suda~~ :b

Tiada ulasan: